VEELGESTELDE VRAGEN

Vind hier de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Over BALZY

Waar is BALZY gevestigd?

Ons hoofdkwartier is te vinden in de bruisende Nederlandse hoofdstad waar we met ons team elke dag aan onze toffe missie werken.

Daarnaast hebben we een klein kantoor in Lissabon waar een deel van ons creatieve team werkt. (En soms een aantal van onze Nederlandse medewerkers!)

Worden BALZY producten op dieren getest?

Nee. Alleen op de ballen van Nathan en Ingmar.

Hoe schrijf ik me uit van marketing e-mails?

Je kunt je op ieder moment uitschrijven van de e-mails van BALZY door de uitschrijflink te gebruiken die in elke nieuwsbrief te vinden is.

Transactionele e-mails (zoals een bevestiging van je bestelling) hebben deze link niet en ontvang je altijd.

Wie zitten er achter BALZY?

BALZY is in 2020 opgericht door Nathan en Ingmar als antwoord op het ontbreken van toffe en goede producten voor de persoonlijke verzorging van mannen.

Inmiddels is BALZY uitgegroeid tot een groot bedrijf dat actief is in heel Europa en meer dan 200.000 blije mannen tot regelmatige klanten mag rekenen.

Waar worden de producten van BALZY geproduceerd?

BALZY producten worden bedacht en ontworpen op ons hoofdkwartier in Amsterdam en op verschillende locaties wereldwijd geproduceerd.

Onze consumer electronics unit is gevestigd in een voorstad van Guangzhou in China.

Onze verzorgingsproducten waaronder de Body & Balls collectie en skincare worden geproduceerd door een fabriek in Letland.
Onze kleding en lifestyle producten worden geproduceerd in Colombia.

Maatschappelijke betrokkenheid
Waar we ook produceren of werken. Een waardevolle impuls en investering in de lokale economie en een veilige werkplek bieden staat bij BALZY centraal.

Gemeenschappelijk zijn daarnaast de extreem strenge kwaliteits-eisen en hoge controlegraad om te garanderen dat alle producten die we produceren voldoen aan de kwaliteits- en duurzaamheidscriteria zoals we die in onze interne documentatie hebben opgesteld.

Kan ik eenmalig bestellen of moet ik een abonnement nemen?

Je kunt eenmalig bestellen en bent nooit verplicht om bij je aankoop een abonnement af te sluiten.

Je Platinum Perfection Plan biedt veel extra mogelijkheden waaronder extra kortingen, verlengde garanties en gratis cadeau's.

Je kunt je abonnement altijd aanpassen als de nieuwste order nog niet is verwerkt.

Betalen & Terugbetaling

Kan ik achteraf betalen?

Indien je jouw bestelling achteraf wil betalen kun je ervoor kiezen om Klarna te gebruiken. Klarna biedt betalen op rekening aan voor consumenten.

Hoe werken terugbetalingen?

Indien door BALZY een terugbetaling wordt geïnitieerd ontvang je hiervan een automatische e-mail met alle informatie. Vanaf dat moment kan het maximaal 10 werkdagen duren voor de terugbetaling weer op jouw rekening staat. De lengte van de verwerking ligt bij de banken en betaalproviders.

Indien je hebt afgerekend met een giftcard, wordt het bedrag op je giftcard verhoogd.

Welke betaalmethoden biedt BALZY aan?

Online shoppen moet makkelijk, fijn en vertrouwd zijn en de sleutel daartoe is dat je kunt betalen op de manier zoals jij dat het prettigste ervaart.

Bij BALZY kun je jouw bestelling dus afrekenen met praktisch alle gangbare betaalmethodes. We accepteren iDeal, Bancontact, Mastercard, Visa, American Express, PayPal en Klarna.

Kan ik met Klarna betalen?

Ook betalen met Klarna is mogelijk bij BALZY. Dankzij Klarna heb je meer mogelijkheden om te betalen voor jouw aankoop zoals jij dat fijn vind.

Betalen met Klarna werkt heel makkelijk:
- Shop zoals je gewend bent.
- Kies bij het afrekenen voor Klarna.
- Log in bij Klarna en rond de bestelling af.

Meer weten over shoppen met Klarna bij BALZY? Lees alles via https://www.balzy.nl/pages/klarna-faq

Retourneren & Garantie

Mijn product is kapot. Wat nu?

Als jouw product kapot is vanwege een fabrieksdefect, neem dan contact met ons op zodat we de mogelijkheden kunnen bekijken.

Je kunt alle contactmogelijkheden vinden via https://www.balzy.nl/pages/contact

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Je kunt jouw aankoop onder bepaalde voorwaarden retourneren.

Zo hanteren we een retourtermijn van 30 dagen. Hou er rekening mee dat het grootste deel van de producten van BALZY worden geclassificeerd als 'hygiënisch product'.

Dat brengt aanvullende voorwaarden met zich mee. Je kunt alles over het retourproces lezen via https://www.balzy.nl/pages/retourneren

Hoe lang duurt het voor ik mijn aankoopbedrag terug krijg?

Jouw retournering wordt binnen 10 werkdagen na ontvangst verwerkt.

Indien je retournering akkoord wordt bevonden wordt jouw aankoopbedrag direct teruggestort op de door jou gekozen betaalmethode.

BALZY maakt nooit geld over naar een rekeningnummer. De verwerkingstijd van jouw refund is afhankelijk van de gekozen betaalmethode en kan tot 10 werkdagen duren.

Je krijgt altijd een bevestigingsemail van BALZY met daarin de informatie over jouw refund. Vanaf dat moment gaan de 10 werkdagen in.

Het heeft geen zin om ons binnen 10 werkdagen te berichten met de vraag waar je refund blijft. Wij kunnen dit proces niet versnellen.

Jouw antwoord niet gevonden?

Neem dan contact op!