Over BALZY

BALZY is in 2020 opgericht door Nathan en Ingmar als antwoord op het ontbreken van toffe en goede producten voor de persoonlijke verzorging van mannen.

Inmiddels is BALZY uitgegroeid tot een groot bedrijf dat actief is in heel Europa en meer dan 200.000 blije mannen tot regelmatige klanten mag rekenen.

Ons hoofdkwartier is te vinden in de bruisende Nederlandse hoofdstad waar we met ons team elke dag aan onze toffe missie werken.

Daarnaast hebben we een klein kantoor in Lissabon waar een deel van ons creatieve team werkt. (En soms een aantal van onze Nederlandse medewerkers!)

BALZY producten worden bedacht en ontworpen op ons hoofdkwartier in Amsterdam en op verschillende locaties wereldwijd geproduceerd.

Onze consumer electronics unit is gevestigd in een voorstad van Guangzhou in China.

Onze verzorgingsproducten waaronder de Body & Balls collectie en skincare worden geproduceerd door een fabriek in Letland.
Onze kleding en lifestyle producten worden geproduceerd in Colombia.

Maatschappelijke betrokkenheid
Waar we ook produceren of werken. Een waardevolle impuls en investering in de lokale economie en een veilige werkplek bieden staat bij BALZY centraal.

Gemeenschappelijk zijn daarnaast de extreem strenge kwaliteits-eisen en hoge controlegraad om te garanderen dat alle producten die we produceren voldoen aan de kwaliteits- en duurzaamheidscriteria zoals we die in onze interne documentatie hebben opgesteld.

Nee. Alleen op de ballen van Nathan en Ingmar.

Je kunt eenmalig bestellen en bent nooit verplicht om bij je aankoop een abonnement af te sluiten.

Je Platinum Perfection Plan biedt veel extra mogelijkheden waaronder extra kortingen, verlengde garanties en gratis cadeau's.

Je kunt je abonnement altijd aanpassen als de nieuwste order nog niet is verwerkt.

Je kunt je op ieder moment uitschrijven van de e-mails van BALZY door de uitschrijflink te gebruiken die in elke nieuwsbrief te vinden is.

Transactionele e-mails (zoals een bevestiging van je bestelling) hebben deze link niet en ontvang je altijd.

Betalen & Terugbetalingen

Online shoppen moet makkelijk, fijn en vertrouwd zijn en de sleutel daartoe is dat je kunt betalen op de manier zoals jij dat het prettigste ervaart.

Bij BALZY kun je jouw bestelling dus afrekenen met praktisch alle gangbare betaalmethodes. We accepteren iDeal, Bancontact, Mastercard, Visa, American Express, PayPal en Klarna.

Indien je jouw bestelling achteraf wil betalen kun je ervoor kiezen om Klarna te gebruiken. Klarna biedt betalen op rekening aan voor consumenten.

Ook betalen met Klarna is mogelijk bij BALZY. Dankzij Klarna heb je meer mogelijkheden om te betalen voor jouw aankoop zoals jij dat fijn vind.

Betalen met Klarna werkt heel makkelijk:
- Shop zoals je gewend bent.
- Kies bij het afrekenen voor Klarna.
- Log in bij Klarna en rond de bestelling af.

Meer weten over shoppen met Klarna bij BALZY? Lees alles via https://www.balzy.nl/pages/klarna-faq

Indien door BALZY een terugbetaling wordt geïnitieerd ontvang je hiervan een automatische e-mail met alle informatie. Vanaf dat moment kan het maximaal 10 werkdagen duren voor de terugbetaling weer op jouw rekening staat. De lengte van de verwerking ligt bij de banken en betaalproviders.

Indien je hebt afgerekend met een giftcard, wordt het bedrag op je giftcard verhoogd.

Verzending & Levering

Jouw bestelling wordt geleverd in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Denemarken en Zweden.

Overzeese gebieden vallen hier niet onder. Dat wil zeggen dat je BALZY bestelling niet kan worden geleverd in:
- Franse overzeese regio's en departementen (Guadeloupe, Martinique, Mayotte, Frans-Guyana, Frans-Polynesië, Wallis en Futuna, Saint-Pierre & Miquelon, Frans Sint-Maarten, Saint-Barthlemy, Nieuw-Caledonië)
- Landen in het Koninkrijk der Nederland en openbare lichamen (Aruba, Curaçao, Sint Maarten, Bonaire, Sint Eustatius & Saba)
- Deense overzeese gebieden (Groenland & Faeröer)

- Bestellingen tot €40: Het versturen van je bestelling als het aankoopbedrag onder de €40 ligt is €3,95.
- Bestellingen tussen €40 en €70: De verzendkosten zijn €0,95 per bestelling.
- Bestellingen boven €70: Deze bestellingen versturen we gratis naar je!

Normaal zou je jouw bestelling de volgende pakketdag in huis moeten hebben.

Door drukte en personeelstekorten bij de logistieke partners en bij internationale verzendingen kan dit tot 2 pakketdagen langer duren.

Een pakketdag is een dag waarop pakketbezorgers leveren. In Nederland en België zijn maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag pakketdagen.

We bieden een extra snelle verwerking en premium shipping aan voor een kleine toeslag. Door voor Premium te kiezen wordt jouw bestelling direct verwerkt en verzonden en heb je deze gegarandeerd de volgende pakketdag in huis.

Lukt dit niet? Dan krijg je van ons de kosten van jouw Premium verzending + €5 korting als kortingscode voor je volgende aankoop terug.

We werken samen met meerdere logistieke partners. In de regel wordt gebruikgemaakt van DHL & Bpost voor zendingen naar Nederland & België.

Helaas kunnen we niets veranderen aan de manier waarop de bezorger jouw bestelling heeft behandeld. Als de logistieke partner de keuze heeft gemaakt om jouw bestelling naar een pakketpunt te brengen dan kun je jouw bestelling hier ophalen.

BALZY heeft geen invloed op dit proces en kan dit niet veranderen of aanpassen. Hoe graag we dat ook zouden willen.

De aangeleverde Track & Trace informatie is leidend voor jouw bestelling. Als de status van jouw bestelling meerdere dagen onveranderd blijft, neem dan contact op met onze klantenservice.

Is jouw pakketje niet bezorgd maar staat de track & trace informatie op 'bezorgd'? Geef het nog een paar uur, grote kans dat de bezorger snel voor je deur staat. Is dit niet zo? Neem dan contact met ons op. We gaan het voor je oplossen!

Als er een probleem optreedt tijdens de levering van jouw bestelling, neem dan contact op met een van de BALZY Support Superstars. We helpen je snel weer op weg!

Retourneren & Garantie

Jouw aankoop heeft een garantie van 12 maanden (1 jaar) onder zowel de beperkte garantie van 1 jaar die wordt aangeboden door BALZY alsmede de wettelijke garantie zoals wettelijk is vastgesteld. 

Als jouw product defect is en er sprake lijkt van een fabrieksfout. Neem dan contact met ons op.

Meer informatie over de garantie en het proces om een claim in te dienen kun je vinden op https://www.balzy.nl/pages/garantie

Als jouw product kapot is vanwege een fabrieksdefect, neem dan contact met ons op zodat we de mogelijkheden kunnen bekijken.

Je kunt alle contactmogelijkheden vinden via https://www.balzy.nl/pages/contact

Je kunt jouw aankoop onder bepaalde voorwaarden retourneren.

Zo hanteren we een retourtermijn van 30 dagen. Hou er rekening mee dat het grootste deel van de producten van BALZY worden geclassificeerd als 'hygiënisch product'.

Dat brengt aanvullende voorwaarden met zich mee. Je kunt alles over het retourproces lezen via https://www.balzy.nl/pages/retourneren

De kosten voor je retour zijn voor rekening van de besteller. In veel gevallen betalen we bij BALZY alles, of een groot deel, van jouw verzendkosten bij aankoop. Wanneer jij wil retourneren, leggen we die kosten bij jou neer.

Dat doen we ook omdat gratis retourneren zorgt voor een enorme druk bij webwinkels en we graag een gezonde prikkel afgeven.

Als je 'hygienische product' is gebruikt kunnen we deze niet meer verkopen (je zou zelf immers ook geen gebruikte trimmer willen ontvangen).

We hebben een maatschappelijke invulling gevonden waarbij we gebruikte trimmers beschikbaar stellen aan minima zodat ook zij toegang hebben tot de beste body-grooming producten. De kosten voor dit proces rekenen we deels door aan onze klanten.

Jouw retournering wordt binnen 10 werkdagen na ontvangst verwerkt.

Indien je retournering akkoord wordt bevonden wordt jouw aankoopbedrag direct teruggestort op de door jou gekozen betaalmethode.

BALZY maakt nooit geld over naar een rekeningnummer. De verwerkingstijd van jouw refund is afhankelijk van de gekozen betaalmethode en kan tot 10 werkdagen duren.

Je krijgt altijd een bevestigingsemail van BALZY met daarin de informatie over jouw refund. Vanaf dat moment gaan de 10 werkdagen in.

Het heeft geen zin om ons binnen 10 werkdagen te berichten met de vraag waar je refund blijft. Wij kunnen dit proces niet versnellen.

Platinum Perfection Plan

Bij aankoop van bijna alle producten op de website van BALZY is het mogelijk een Platinum Perfection Plan af te sluiten.

Membership van Platinum Perfection Plan heeft een aantal mooie voordelen. De meest belangrijkste hiervan is dat we je elke twee maanden door jou gekozen producten uit het assortiment toesturen.

Het plan van BALZY is altijd hetzelfde: Elke twee maanden ontvang je automatisch je producten in huis. 


De producten die je als member ontvangt zijn afhankelijk van het plan dat je kiest. Door een plan af te sluiten ontvang je de volgende producten:

  • Bij The BushBuster, SnoutScraper, Grooming Package, Perfect Package & Body & Balls Collection ontvang je elke twee maanden de Body & Balls Collection.
  • Bij de Face Fundamentals ontvang je elke twee maanden de Face Fundamentals.

Als member ontvang je natuurlijk elke twee maanden je favoriete producten. Er zijn nog een aantal andere voordelen:

  • Verlengde garantie: Zolang je member bent, profiteer je van verlengde fabrieksgarantie op alle elektronische producten van BALZY zoals The BushBuster 3.0 en The SnoutScraper.
  • Kortingen: Regelmatig ontvang je als member extra producten, nieuwe testers, samples en andere cadeaus.

Jouw plan heeft een looptijd van twee maanden en wordt steeds automatisch met twee maanden verlengd tot opzegging.

Ga je verhuizen? Of wil je meer producten ontvangen dan oorspronkelijk in je plan? Of juist weer terug naar je oude plan? Dan gaan we dat regelen.

Wijzigingen kun je doorgeven door contact op te nemen met een van onze Support Superstars.

Zij helpen je graag verder. De verwerkingstijd van een wijziging is ongeveer 10 dagen. Zorg in geval van een verhuizing dus dat je dit op tijd aan ons doorgeeft.

Je kunt jouw plan op elk moment opzeggen door in te loggen in jouw portal op de website van BALZY en jouw plan te annuleren. Houd er rekening mee dat als je bestelling al verwerkt is, je deze laatste zending nog moet betalen. Na opzegging ontvang je geen verdere zendingen.

Hulp nodig bij het opzeggen van jouw plan? Neem contact op met onze Support Superstars.

We gaan altijd uit van goed vertrouwen. Als jouw betaling mislukt, sturen we jouw producten alsnog op. We willen immers niet dat je zonder materiaal komt te zitten.

Je hebt daarna 30 dagen om de betaling af te ronden. Je blijft verantwoordelijk voor de betaling voor de geleverde producten. Dit geldt ook in geval van een chargeback of stornering.
Let op: Een chargeback of stornering is geen opzegging van je Platinum Perfection Plan

Na 30 dagen behoud BALZY het recht voor om het openstaande bedrag te incasseren.

Momenteel is het Platinum Perfection Plan beschikbaar in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk.
Let op: Franse overzeese departementen en Nederlands Caribische delen zijn uitgesloten.

Zéker! We voorzien je natuurlijk graag van het aller-beste materiaal. Dit kunnen we alleen handmatig voor je doen (ja, héél onhandig!)

Neem contact op met onze Support Superstars en we maken graag een onweerstaanbaar aanbod!

Overige vragen

Jouw kortignscode kun je invoeren in de laatste stappen van het bestelproces. Het vak 'kortingscode' is waar je deze kunt invoeren. Let op dat je kortingscode voldoet aan de voorwaarden en dat je hierbij het minimale bestelbedrag, verplichte producten in je winkelmandje (als de korting specifiek op een aantal producten van toepassing is) of de geldigheidsduur van je kortingscode niet uit het oog verliest.

Je kunt kortingscodes in de regel niet combineren. Kortingen zijn niet stapelbaar. Dit geldt ook voor kortingen die automatisch worden toegepast zoals de stapelkorting op SafeShave blades.

Kortingen kunnen wél gecombineerd worden met sales waarbij de prijzen van producten op de webshop van BALZY in prijs verlaagd zijn.

Als je een fout hebt gemaakt met het invoeren van je gegevens dan raden we je aan zo snel mogelijk contact met onze klantenservice op te nemen. We kunnen kijken of we jouw gegevens nog kunnen aanpassen. Stuur in je bericht alle informatie mee en maak duidelijk wat de nieuwe, correcte informatie is zodat we dit meteen kunnen aanpassen.

Hou er rekening mee dat wanneer jouw bestelling eenmaal verwerkt en ingepakt is, we hier niets meer aan kunnen veranderen.

We houden je per e-mail op de hoogte van de voortgang van jouw bestelling. We sturen de volgende e-mails met informatie over jouw bestelling:
- Een bevestiging: Deze ontvang je in de regel binnen 10 minuten na het succesvol afronden van je bestelling.
- Een verzendbevestiging: Deze e-mail ontvang je wanneer ons magazijn jouw bestelling heeft ingepakt en klaar heeft gezet voor de verzendpartner. In deze e-mail staat ook de link naar jouw track & trace.

Contact opnemen